Εσάς τι σας χαρακτηρίζει και τι σας διακρίνει; Πώς μπορείτε με τις δικές σας δυνάμεις να βοηθήσετε τον κόσμο;

Οι άνθρωποι διαφέρουν σημαντικά ως προς τα ισχυρά σημεία της προσωπικότητάς τους. Μπορείτε εύκολα να το διαπιστώσετε με όσους συναναστρέφεστε: κάθε άτομο Διακρίνεται και Ξεχωρίζει βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, τα οποία αποτελούν το αποτύπωμά του. Είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά και δίνουν το στίγμα της εκάστοτε προσωπικότητας (είτε αυτά είναι θετικά, είτε αρνητικά). Εσάς τι σας ξεχωρίζει ως χαρακτήρα και ως άτομο; Ποια είναι τα στοιχεία στα οποία δίνετε συνεχώς έμφαση και προσδιορίζουν τη δική σας, μοναδική ταυτότητα;

  • Διακρίνεστε από ένα υψηλό αίσθημα ευθύνης προς τον κόσμο;
  • Είστε καλοί ακροατές με διαλλακτικότητα και υπομονή στην επικοινωνία;
  • Είστε ρεαλιστές και μπορείτε να κρίνετε αντικειμενικά τα γεγονότα;
  • Σας εμπνέει ιδιαίτερα ο ανταγωνισμός και σας απογειώνουν τη διάθεση τα ανταγωνιστικά παιχνίδια;
  • Επιδιώκετε τη συνεργασία και την αλληλοϋποστήριξη ή εργάζεστε μόνοι σας χωρίς βοήθεια, βάσει των δικών σας κριτήριων και των όρων «τελειότητας»;

Τι είναι αυτό που σας χαρακτηρίζει, που σας δίνει την αίσθηση της πληρότητας και δημιουργεί θετικές εμπειρίες; Αναζητήστε το στην εργασία σας, στον ελεύθερο χρόνο σας, στις διαπροσωπικές σας σχέσεις (φίλους, γνωστούς, σύντροφο κτλ). Ένα κομβικό σημείο στη βελτίωση της προσωπικότητας είναι η εύρεση των ισχυρών εκείνων χαρακτηριστικών που κάνουν πραγματικά ευτυχισμένο έναν άνθρωπο και του δίνουν ώθηση. Εάν τα αναγνωρίσει κανείς, μπορεί στη συνέχεια να τα αναπτύξει. […]

✓ Αναγνωρίστε αυτό που σας αρέσει και κάντε το εργασία!

Για να μπορέσετε να μετουσιώσετε τις ιδέες και τις επιθυμίες σας επιτυχώς σε πράξη, θα πρέπει καταρχάς να αναγνωρίσετε τι είναι αυτό που πραγματικά σας δίνει ευτυχία. Τι είναι αυτό που σας κάνει να νιώθετε περίφημα. Μπορείτε να το ανακαλύψετε πολύ απλά μέσα από την καθημερινότητά σας: παρατηρήστε τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνείτε με τους άλλους, πόση ώρα και πού την δαπανάτε ευχάριστα, πού προτιμάτε να πηγαίνετε, τι δραστηριότητες επιζητάτε να κάνετε, τι σας δίνει χαρά σε μικρά και απλά πράγματα. Φυσικά τα σημεία που «γεμίζουν» τον καθένα διαφέρουν αναλόγως τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά του. Τι θα απαντούσατε αν σας ρωτούσαν: -Τι χόμπι θα θέλατε να κάνετε ώστε να περνάτε ευχάριστα και δημιουργικά την ώρα σας, χωρίς να σκεφθείτε κανέναν απολύτως περιορισμό (χρηματικό, χρόνου, υγείας κτλ); Προς τα πού θα κατευθυνόταν η σκέψη σας; Τι ενέργειες και δραστηριότητες θα σας έκαναν να νιώθετε τόσο όμορφα, ώστε να μην καταλαβαίνετε «πώς πέρασε η ώρα»; Αναλογιστείτε τα παραπάνω για να βρείτε τι είναι αυτό που σας διακρίνει και να κατανοήσετε τις κλίσεις σας και τα ενδιαφέροντά σας. Ο κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του ισχυρά σημεία προσωπικότητας, τα οποία τον χαρακτηρίζουν και του δίνουν μια ευχάριστη ώθηση. Τα δικά σας ποια είναι; Εάν συνειδητοποιήσετε τι σας προσφέρει ουσιαστική ευτυχία, εάν κατορθώσετε να βρείτε όσα σας χαροποιούν πραγματικά, τότε μπορείτε να τα μετουσιώσετε ακόμα και σε προσοδοφόρα επαγγελματική δραστηριότητα. Πολλές περιπτώσεις επιτυχημένων επιχειρηματιών ξεκίνησαν ένα νέο εγχείρημα ως «part time» χόμπι! Αφού ανακάλυψαν τα σημεία στα οποία είχαν ιδιαίτερη έφεση, στη συνέχεια τα έκαναν πράξη μέσα στην καθημερινότητά τους ή τον ελεύθερο χρόνο τους. Είναι παράδειγμα προς μίμηση όσοι ίδρυσαν μια νέα επιχείρηση, ως δεύτερη απασχόληση, χωρίς να αφήσουν τη βασική τους εργασία σε πρώτη φάση. Δοκίμασαν να αναπτυχθούν σε έναν τομέα που αγαπούσαν ιδιαίτερα και το κατάφεραν! Όταν ασχολείται κανείς με κάτι ευχάριστο το οποίο ανήκει στα άμεσα ενδιαφέροντά του, μπορεί εύκολα να αφιερώσει χρόνο και φαιά ουσία. Άλλωστε, αυτό προσφέρει πραγματική απόλαυση και ενδεχομένως να οδηγεί προς την αυτοεκπλήρωση.

✓ Πού να επενδύσω;

Πολλοί ρωτάνε: -Τι επιχείρηση να ανοίξω; Σε ποια κατεύθυνση αξίζει να κινηθώ επενδυτικά; Σε ποιον κλάδο; Στο εμπόριο, στην εστίαση, στον τουρισμό; Η απάντηση είναι μία: εκεί που είσαι καλός και σου αρέσει. Τι είναι αυτό που σου δίνει απόλαυση και χαρά; 46 • Η επαφή με τη φύση και τη γη; • Η δημιουργία έργων τέχνης; • Η συναναστροφή με κόσμο; • Η φιλοξενία και η προσφορά σε άλλους; • Η μοναχικότητα και η απομόνωση; Αρχικά αναζητήστε αυτό που σας αρέσει πραγματικά. Εάν το ανακαλύψετε, στη συνέχεια μπορείτε να το μετατρέψετε σε επιχείρηση. Στην περίπτωση αυτή η επιτυχία θα είναι σχεδόν βέβαιη. Εφόσον έχετε αγάπη και θετική διάθεση προς αυτό, σίγουρα θα ξεχωρίσετε, θα καθιερωθείτε και κατά συνέπεια θα υπάρξει αποδοχή του έργου σας από τον υπόλοιπο κόσμο.

✓ Εσείς τι έχετε να προσφέρετε;

Το ιδανικό είναι να επιλέγονται προς υλοποίηση επιχειρηματικές ιδέες που βρίσκονται κοντά στα άμεσα ενδιαφέροντά και στις γνώσεις του ατόμου. Πλέον, έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή, όπου ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα συνειδητοποιημένος, ενώ παράλληλα έχει πολλές επιλογές κατά την αγοραστική του απόφαση. Συνεπώς, οι επιχειρήσεις που θα παραμείνουν βιώσιμες μακροχρόνια είναι όσες έχουν να προσφέρουν ουσιαστικό όφελος προς τον πελάτη και η κουλτούρα που υπάρχει στα θεμέλιά τους είναι πραγματική και ωφέλιμη προς το κοινωνικό σύνολο. Μάλιστα ο θησαυρός τις περισσότερες φορές βρίσκεται κάτω από τα πόδια μας και όχι σε «μέρη μακρινά και άγνωστα». 47 Δυστυχώς όμως πολλά άτομα που έχουν εξειδίκευση σε έναν επαγγελματικό τομέα τείνουν να υποτιμούν το πόσο καλοί είναι σε αυτό που ξέρουν να κάνουν. Απαξιώνουν τις σημαντικές γνώσεις και τις εμπειρίες που έχουν αποκτήσει χωρίς να συνειδητοποιούν πόσο πολύτιμοι και χρήσιμοι είναι στο αντικείμενό τους. Ενώ διαθέτουν ένα μοναδικό ανταγωνιστικό (και κερδοφόρο) πλεονέκτημα, ξεχνούν ότι μπορούν να προσφέρουν πραγματικό όφελος απέναντι στην κοινωνία και τον υπόλοιπο κόσμο.


Ο Νικόλαος Κοτσυφός ασχολείται δυναμικά και αδιαλείπτως με τη συμβουλευτική επιχειρήσεων.

Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, σχολή Οργάνωσης και ∆ιοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση το Μάρκετινγκ, ενώ στη συνέχεια ολοκλήρωσε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ) το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Μάρκετινγκ και Επικοινωνία με Νέες Τεχνολογίες.

Έχει διδάξει μαθήματα ειδικότητας Μάρκετινγκ σε σχολές ∆ιοίκησης Επιχειρήσεων, Εμπορίας και Μάρκετινγκ, ∆ιοίκησης και Οργάνωσης, Τουριστικών Επιχειρήσεων ΑΤΕΙ. Οι τομείς διδασκαλίας επικεντρώνονται στο Βιομηχανικό/Β2Β Marketing στη ∆ιοίκηση Marketing, και στη ∆ιαφήμιση & ∆ημόσιες Σχέσεις.

Ως Οικονομολόγος – Μελετητής έχει ειδικευτεί στην ένταξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αναπτυξιακά προγράμματα, όπου και διαθέτει τεχνογνωσία στην εκπόνηση Οικονομοτεχνικών Μελετών και Μελετών Βιωσιμότητας Επιχειρήσεων.

Ως σύμβουλος ανάπτυξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων καταρτίζει Επιχειρηματικά Σχέδια (Business Plans) και Σχέδια Μάρκετινγκ (Marketing Plans) με στόχο να κατευθύνει και να προτείνει μεθόδους βελτίωσης, λύσεις ανάπτυξης και τρόπους προώθησης επιχειρήσεων.

Ως μέντορας (business mentor) παρέχει επιχειρηματική καθοδήγηση σε υφιστάμενους και σε νέους επιχειρηματίες, ενώ ως σύμβουλος σταδιοδρομίας βοηθάει στον επαγγελματικό προσανατολισμό ανέργων (εξατομικευμένη κατεύθυνση σε δυναμικούς τομείς της οικονομίας).