Τα 2 βασικά Βήματα της επιχειρηματικότητας, της Αγριππίνας Μαδυτινού

Οι Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις αποτελούν παραδοσιακά τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Αν και αντιμετωπίζουν πληθώρα δυσκολιών όπως,  έλλειψη κεφαλαίων και υλικοτεχνικού εξοπλισμού, περιορισμένη επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό και εξαγωγική αδυναμία, ωστόσο,  από τη φύση τους  είναι πιο ευέλικτες, προσαρμοστικές και ανθεκτικές, καθώς βασίζονται στη δημιουργικότητα, την επιμονή και τη σκληρή δουλειά του επιχειρηματία.

Αρκεί όμως η σκληρή δουλειά για να αναπτυχθεί μια επιχείρηση;

Ας το δούμε μέσα από μια ιστορία!

Ήταν μια φορά ένας ξυλοκόπος που πήγε να δουλέψει σ’ ένα ξυλουργείο.

Ο μισθός ήταν καλός και οι συνθήκες δουλειάς ακόμα καλύτερες. Έτσι, ο ξυλοκόπος αποφάσισε να δώσει τον καλύτερο εαυτό του.

Την πρώτη μέρα πήγε στον εργοδηγό κι αυτός του έδωσε ένα τσεκούρι και του υπέδειξε μια περιοχή στο δάσος. Ο ξυλοκόπος, ενθουσιασμένος, έφυγε για να κόψει δέντρα. Σε μια μόνο μέρα έκοψε δεκαοχτώ δέντρα!

«Τα συγχαρητήριά μου» του είπε ο εργοδηγός. «Συνέχισε έτσι».

Ενθαρρυμένος από τα λόγια του εργοδηγού, ο ξυλοκόπος αποφάσισε να βελτιωθεί την επόμενη μέρα. Έτσι, το βράδυ εκείνο πλάγιασε νωρίς.

Το επόμενο πρωί σηκώθηκε πρώτος απ’ όλους και πήγε στο δάσος. Παρόλη την προσπάθειά του δεν κατάφερε να κόψει πάνω από δεκαπέντε δέντρα.

«Μάλλον είμαι κουρασμένος», σκέφτηκε. Και αποφάσισε να πέσει για ύπνο με τη δύση του ήλιου.

Το ξημέρωμα σηκώθηκε αποφασισμένος να κόψει περισσότερα από δεκαοχτώ δέντρα. Ωστόσο, εκείνη τη μέρα δεν έφτασε ούτε τα μισά.

Την επόμενη μέρα έκοψε επτά, ύστερα πέντε και την τελευταία  μέρα πάσχιζε όλο το απόγευμα να κόψει το δεύτερο δέντρο.

Ανησυχούσε τι θα πει ο εργοδηγός και πήγε να του εξηγήσει τι συνέβαινε. Του ορκίστηκε  ότι είχε δώσει όλες τις δυνάμεις του μέχρις εξάντλησης.

Ο εργοδηγός τον άκουσε με προσοχή και όταν τελείωσε, τον ρώτησε:

«Πότε ακόνισες το τσεκούρι σου για τελευταία φορά;». Ο ξυλουργός τα έχασε.

«Να το ακονίσω;», ψέλλισε. « Δεν πρόλαβα να το ακονίσω καθόλου. Ήμουν πολύ απασχολημένος προσπαθώντας να κόψω δέντρα!».

 

Τι χρησιμεύει να κάνουμε τεράστια προσπάθεια αν ξαφνικά διαπιστώσουμε ότι γινόμαστε αναποτελεσματικοί;

Όταν ζοριζόμαστε, ο χρόνος για να ανασυντάξουμε τις δυνάμεις μας ποτέ δεν επαρκεί για να βελτιώσουμε την απόδοσή μας.

Η παρατήρηση, ο έλεγχος, οι ευκαιρίες, η αλλαγή κατεύθυνσης,  η ξεκούραση, η αλλαγή ασχολίας κλπ. είναι μερικές φορές ο τρόπος για ν’ ακονίζουμε τα εργαλεία μας.

Αν συνεχίζουμε, αντίθετα, να κάνουμε κάτι με το ζόρι, θα έρθει η στιγμή που θα προσπαθούμε μάταια να αντικαταστήσουμε την αναποτελεσματικότητά μας με τη θέληση!

Σε τέτοια περίπτωση είναι αναγκαίο, να στρέψουμε την προσοχή και τις προσπάθειές μας στην οργανωτική και παραγωγική ανασυγκρότηση της επιχείρησής μας!

 

Και ποια είναι τα πρώρα βήματα για την εκκίνηση ή την επανεκκίνηση  μιας επιχείρησης;

Η δημιουργία και η λειτουργία μιας επιχείρησης δεν έχει καμία σχέση με το πόσο καλά γνωρίζει ο επιχειρηματίας το αντικείμενο της επιχείρησης. Πρωτίστως, πρέπει να γνωρίζει και να είναι εξοικειωμένος με την επιχειρηματικότητα!

Σε κάθε στάδιο εξέλιξης μιας επιχείρησης παρουσιάζονται διάφορα προβλήματα, πχ.

στο στάδιο της  Δημιουργικότητας,  των Στόχων, της Αντιπροσώπευσης, του Συντονισμού,  ή των Συνεργασιών, είναι δυνατόν να εμφανιστούν προβλήματα όπως, κρίση ηγεσίας, κρίση αυτονομίας, κρίση ελέγχου, κρίση καθυστέρησης, κρίση διαχείρισης προσωπικού, πελατών, προμηθευτών και λοιπών συνεργατών κλπ.

Η Παρατήρηση λοιπόν, η προσεκτική και συστηματική παρακολούθηση και καταγραφή της πορείας των εργασιών, και ο Έλεγχος, η επίβλεψη και η αξιολόγηση  της αποτελεσματικότητας όλων των συντελεστών, αποτελούν τα δομικά στοιχεία  του επιχειρηματικού οικοδομήματος.

Η εμφάνιση μιας κρίσης δηλώνει τη διατάραξη μιας ομαλής πορείας ή την κακή λειτουργία ενός συστήματος. Όλες οι κρίσεις εμφανίζονται αρχικά ως δυσκολίες σε συγκεκριμένο πλαίσιο.  Μια δυσκολία μπορεί να θεωρηθεί σαν ένα μεμονωμένο γεγονός, σαν κάτι που συμβαίνει και περνάει ή μπορεί να επιλυθεί μέσω της ανάληψης δράσης. Εάν όμως, δεν εντοπιστεί  έγκαιρα και αποτελεσματικά, με συνέπεια να επαναλαμβάνεται, τότε μετατρέπεται σε πρόβλημα.  Το πρόβλημα ριζώνει στο συγκεκριμένο πλαίσιο και τότε χρειάζεται να γίνει μία αλλαγή για την επίλυσή του. Γι’ αυτή την αλλαγή θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο.

Κάθε επιχείρηση ακμάζει όταν οι αντιλήψεις και τα πρότυπα που ακολουθεί συμφωνούν με τις νέες ιδεολογίες και την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Η πτώχευση εμφανίζεται ως αποτέλεσμα κρίσης που δεν ξεπεράστηκε και οδήγησε σε αναγκαστική έξοδο από το εγχείρημα της επιχειρηματικότητας.

 


Η Αγριππίνα Μαδυτινού έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες, Διεθνείς Σχέσεις (MSc), και Παιδαγωγικά με εξειδίκευση στην ψυχολογία. Είναι καθηγήτρια, αρθρογράφος και συγγραφέας βιβλίων σε θέματα σχετικά με την πολιτική και την επιχειρηματικότητα και στοχεύει,  μέσω της διεπιστημονικής θεώρησης, να προσφέρει σε επιχειρηματίες επιπρόσθετα εργαλεία για την κατανόηση των προβλημάτων τους, την ανάπτυξη αποτελεσματικών λύσεων και τον εντοπισμό του ανατρεπτικού παράγοντα που εμποδίζει την εξέλιξη της επιχείρησής τους  Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων και  διδάσκει Διεθνές Εμπόριο και Διεθνείς Εμπορικές Σχέσεις, Δημόσιες Σχέσεις, Πρακτική Γραμματείας και Οργάνωση Γραφείου. Εκπαιδεύει νέους επιχειρηματίες, βοηθώντας τους να μετασχηματίσουν τις ιδέες τους σε επιχειρηματικές ευκαιρίες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις. Συμμετέχει ως εθελοντής μέντορας στο πρόγραμμα  COSME “Early Warning”. Εμπνεύστηκε και ίδρυσε τη ΜΚΟ ΔΙΕΞΟΔΟΣ, Οργάνωση Αποτροπής του Εκφοβισμού στο σχολικό και στον εργασιακό χώρο.

2018-11-06T17:53:19+00:00Νοέμβριος 6th, 2018|